close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

התקנת מערכות אנרגיה מתחדשת

מערכת שורשיח תמוז, תשעט21/07/2019

קיימת מגמה בישראל ובעולם להגברת השימוש באנרגיה נקייה דוגמת אנרגיית השמש, הרוח, המים הזורמים, גלי הים ועוד...

תגיות:
משק האנרגיה בארץ מבוסס בעיקר על אנרגיה המתקבלת משריפת חומרים דליקים כמו: גז, מזוט, ומוצרי לוואי אחרים מנפט. יחד עם זאת, קיימת מגמה בישראל ובעולם להגברת השימוש באנרגיה נקייה דוגמת אנרגיית השמש, הרוח, המים הזורמים, גלי הים ועוד. השימוש באנרגיה נקייה מקטין
את זיהום האוויר הנוצר כתוצאה מפליטת חומרים מזהמים לאוויר ותורם משמעותית לאיכות הסביבה. בעלי עסקים ובעלי בתים פרטיים המבקשים לחסוך בהוצאות אנרגיה, ובנוסף, לתרום לשמירה על הסביבה יכולים להתקין מערכות אנרגיה מתחדשת על המבנים שבבעלותם. מדובר על מערכות סולאריות אותם מציבים, בעיקר, על גגות. הן קולטות את קרני השמש וממירות את החום המצטבר מהם לחשמל.

זאת נחשבת לאנרגיה שאינה מתכלה ועשויה לחסוך לטווח רחוק את כל ההוצאות לצריכת אנרגיה בבית. עלות המערכת מתקזזת לאורך שנים ולאחר תקופה מסוימת מתחיל הרווח. את החישובים ניתן לקבל אצל כלכלנים הקשורים עם החברות המייצרות, או אחרים המתמחים בתחום. התחשיבים מתחשבים גם בבלאי ובתחזוקה. המדינה מבקשת להרחיב את השימוש במערכות אלו, ולכן, מעניקה תמריצים שונים. החשוב בהם הוא היכולת למכור עודפי חשמל מיוצר לחברת החשמל, ובכך, להרוויח כסף נוסף. כדאי לציין, כי שימוש באנרגית השמש קיים כבר בחימום של דודי שמש. ואף הוא מעוגן בחקיקה ממשלתית מתאימה שתחילתה הייתה לפני שנים רבות.

כיצד עובדת מערכת אנרגיה מתחדשת?
המערכת עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. קרני השמש נקלטים בתאים פוטו וולטאיים המצויים בפאנלים הסולאריים הם מורכבים מסיליקון ומחומרים שונים המסוגלים לקלוט את קרני השמש ולהמיר אותם לאנרגיה חשמלית. ככל שמניחים פאנלים רבים יותר, כן, תפוקת המערכת גבוהה יותר. את ההתקנה מבצעת חברה המתמחה בכך. תחילה מכינים את המקום מבחינת התשתית, אחר כך מתקינים את הפאנלים בהתאם לתכנית הנערכת ומפוקחת על ידי מהנדסים ומומחים אחרים. בסוף התהליך מבצעים את החיבור לרשת החשמל. החברה אף מספקת שירותי תפעול ותחזוקה. שירותים נוספים אותם היא מספקת הם סקרי היתכנות, תכנון אדריכלי וחשמלי, תיאום מול רשויות, אספקת ציוד נוסף ועוד.

כל השירותים בחבילה אחת מקלים מאוד על הבנת הלוגיקה שמאחרי הפרויקט, מאפשרת קבלת נתוני חיסכון אמיתיים ותורמת לקבלת החלטות מושכלת. התיאום מול הרשויות מסייע מאוד להוריד מהבירוקרטיה הכרוכה בהתנהלות מול גופים גדולים אלו. מערכות אנרגיה מתחדשות אחרות הן מערכות סולאריות לחימום מים המותקנות על גגות של בניינים גבוהים. במגדלים בני 9 קומות ויותר אין אפשרות להקים מערכות דודי שמש בגלל חוסר במקום על הגג. החוק אמנם אינו מחייב, אבל רבים מוועדי הבתים מתקינים מערכות אלו החוסכות בחימום המים. פרויקטים נוספים הם: טורבינות רוח שהינן, לרוב, פרויקטים ממשלתיים או כאלו שעושים אותם מפעלים וארגונים גדולים. גם כאן ניתן לחסוך כסף רב וקיימת רגולציה מורכבת. קיימים מודלים שונים להקמת מערכות אנרגיה מתחדשת וכל לקוח יכול לבחור את אלו המתאימים לו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה